Khamis, 30 Disember 2010

Derita Seorang Kidal 2

Alhamdulillah, pagi sabtu yang lalu aku sampai jugak kt Dungun. walaupun sekejap je balik, tapi banyak jugak la benda yang aku buat dan banyak jenis benda aku makan. yang mana sempat semua aku telan.hahaha~

Okey lah, sambung cerita yang hari tu. mesti agak bosan kan bila korang2 duk bace blog ni, takde gambar ke, video ke, background music ke kan. Incik2 dan cik2 di minta bersabar ye sebab skang ni aku baru je nak belajar buat blog. takpe, improve slow2 kan. usaha tangga kesuksessan..haha tak gitu?

yang pasal derita seorang kidal ni.. al-kisah, pada suatu hari..kira2 lapan tahun yang lalu di Sekolah Rendah Sultan Omar, Dungun Terengganu..kurang2 dalam dekat2 asar lah waktu nye, ade lah sekumpulan pelajar lelaki dan perempuan tengah menghadiri pemilihan untuk bermain hoki.
nak di pendekkan cerita aku ni eksaited lah nak join kan, tapi aku ade gak cakap kat kawan aku sorang, name die Aisyah..Siti Aisyah, dia terer main hoki. Time tu sekolah kitorang siap wakil negeri dah haa..tu pun menang je hoki tiap2 tahun. Sekali aku cakap la kat Aisyah,
'boleh ke aku main ni? doh la aku ni gune tangan kiri, takut dok biase la..'
'Laaa, buleh jer. mum (ko) pegi la dulu..tkper ak buleh tengok.'

lebih kurang macam ni la..tapi dulu budak2 sekolah semua besar2..tk mcm ni..kecik je. nnti bukan orang bwk kayu hoki tu, kayu hoki bawak budak tu.ahahaha~ Padang sekolah lak tk lah hijau cmni.. padang mcm padang pasir..gebu jerr..haha


Dah tu aper lagi, semua kat padang tu menunjukkan lah skill masing2..hahaha..malu2 ayam aku time tuh. kire aku ni ade lah asas nak main hoki, bukan tak reti langsung. Badminton wakil MRSM tau, jgn memain! (hahaha yang tu aku cerita next time, ade nostalgia gak tuh)
then Cikgu Kamaruddin, selaku jurulatih hoki pun menjerit kat tengah2 padang tu..
'Haaa...sape kat sini rase dok reti nok main hoki tu, baik balik jelah sebelum kena dengan aku'
Kena halau! terkejut aku, dah la muke bekeng (garang), pastu tengking cmtu, lagi lah kan. tapi aku buat keras kepala gak tak nak kuar lagi. terus main. ' Hoii tak reti ke?' Doh la kayu hoki pun tak pandai nak pegang!!' Sambung lagi die smbil menuju kt sorang dak laki tapi aku dah lupe sape. Huhuh..

cara pegang kayu hoki n care bawak bola hoki tuh..basic~ kang korang tak tahu lak kan. parah gak lau kena marah ngn cikgu PJK..hihihi


Then, last2 tak dapat jugak aku nak main hoki, kena halau balik. Sedih kan jadi aku ni.. tu la DERITA SEORANG KIDAL nye...huhuhu..sadis gak kejadian. Yela, bukan senang nak main hoki, main hoki lak ade risiko nye, kadang2 tetengah main tu ade dalam game tu yang dah lame sakit hati ngn kite kan, boleh je die pukul kaki kite ngn kayu hoki. saket oh!
Then ade lagi teruk, kene bola hoki. sedap gak sehingga menjilat ibu jari kaki.hueheheh..
 tapi takpe lah, dah wakil masuk pertandingan bercerita pun kire ok. Due kali lak tu..haha.tapi dapat saguhati ngan nombo pat je.. ok lah tu. Alhamdulillah..


Susulan mendengar cerite ini, Jijot Yaacob dengan bangganye telah melabel aku sebagai DERITA SEORANG KIDAL. Ape2 jelah jot. Mentang2 posting kat CDL ye main label2..ngan aku2 skali ko label.haha.. takpe laa..
Itu je la coretan buat kali ini. Selamat menyambut tahun baru 2011, semoga dengan kehadiran kalendar tahun baru ni azam kita dan cita2 kita akan terlaksana pada tahun depan.
weee~ weee~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan